Szukaj u Nutinki

Obseratorzy mojego bloga .

niedziela, 2 września 2012

Dietetyczna pizza śniadaniowa

 Kto lubi pizze, ręka do góry!? Okej . A kto chce jeść pizzę na śniadanie? Okej . A kto chce pizzę bez zbędnego tłuszczu ? Wiedziałam , że znajdą się chętni :) Przepis opracowałam sama , no bo w końcu trzeba coś jeść na śniadanie . Jutro do szkoły ;/ .
Ilość porcji : 2 małe lub jedna duża
Składniki na ciasto :
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki otrąb (u mnie owsiane i pszenne)
  • 5-6 łyżek jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • szczypta proszku do pieczenia
  • szczypta sody
  • szczypta czosnku w proszku lub trochę świeżego

Farsz:
  • 1/2 małej cebulki
  • odrobina żółtego sera o obniżonej zawartości tłuszczu
  •  pomidor
  • posiekana bazylia
  • 1/2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • odrobina oregano i ziół
Płatki i otręby mielimy można zmielić w  blenderze. Przesypujemy do miseczki, mieszamy z proszkiem i sodą, przyprawiamy czosnkiem, pieprzem. Dodajemy jogurt, wbijamy jajko i mieszamy. Masę wykładamy na rozgrzaną patelnię i rozsmarowujemy łyżką (u mnie na naleśnikowej i nie na całą szerokość , aby łatwiej obrócić). Smażymy na ładny, brązowy kolor, przewracamy na drugą stronę. Od razu smarujemy oliwą z oliwek, oprószamy oregano i ziołami . Nakładamy ser (można starty), rozkładamy cebulę. Pilnujemy, aby spód się nie przypalił. U mnie ser nie chciał się stopić więc na 5 sekund! odwróciłam i przełożyłam potem na talerz . Pomidora kroimy na 8. układamy na pizzę i dekorujemy bazylią .

Mam nadzieje , że wam będzie smakowała taka wersja :)

5 komentarzy:

  1. Nie robiłam jeszcze takiej pizzy, dobry pomysł. :) Lubię takie zdrowe zamienniki fast foodów.

    OdpowiedzUsuń
  2. pizza na śniadanie? lubię to. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co za fajny i szybki przepis. Jestem ogromną fanką pizzy, więc na pewno go spróbuję. ;D

    OdpowiedzUsuń