Szukaj u Nutinki

Obseratorzy mojego bloga .

niedziela, 29 lipca 2012

Domowy chleb pełnoziarnisty

Hmm . Myślę jaki chleb by tu zrobić . Z zakwasem czekam do końca wakacji , żytni nie , pszenny może ... pełnoziarnisty.? Czemu nie! Chlebek jest inspiracją z pudelka mąki . Ja miałam tylko 0,5 kg . Chlebek jest niski . Polecam podwoić proporcje . Chlebek gdy się dotknie jest twardy . Przynajmniej takie jest wrażenie . A tak na prawdę chlebek po ukrojeniu jest pyszny i sprężysty . Piekłam w keksówce .

  • 0,5 kg mąki pełnoziarnistej (3 zboża lub można wymieszać pszenną, orkiszową, żytnią )
  • 1 czubata łyżeczka soli
  • 25g drożdży świeżych
  • 350ml wody (można mniej lub więcej mąki)

    Drożdże rozpuszczamy w wodzie . Wszystkie składniki łączymy , zagniatamy na cisto . Przykrywamy mokrą ściereczką i pozostawiamy na 15 minut . Formujemy bochenek i odstawiamy na 30 minut . Po tym czasie wkładamy do formy wysmarowanej olejem , zostawiamy na 35-40 minut . Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni na 30 - 35 minut .   Smacznego . !


Kuchnia pełna ziarna 2012 Low Carb (Protein High) Smaki naszego dzieciństwa Smakołyki na pikniki Z dziećmi i dla dzieci

2 komentarze:

  1. Nie ma jak domowy chlebek :) Ja zabieram się za zrobienie zakwasu i coś upiekę w przyszłą niedzielę. :)

    OdpowiedzUsuń