Szukaj u Nutinki

Obseratorzy mojego bloga .

sobota, 21 lipca 2012

Lody waniliowo malinowe .

Inspiracja

W sumie to moje pierwsze lody . Takie prawdziwe . : D  Polecam . W mojej wersji z malinami . Ich smak jest prawdziwie waniliowy (z braku laski wanilii dodałam kropelkę ekstraktu) . Ja robiłam bez maszyny . Polecam!

Czas: ok. 15 minut + chłodzenie w lodówce
Ilość porcji: niecałe 0,5 litra lodów , u mnie dzielone na 4 .

Składniki:




 
  • 250 ml mleka
  • 5 łyżek  cukru
  • 1 laska wanilii lub kropelka aromatu
  • 3 żółtka
  • ok. 100 g śmietany kremówki lub np. 36 % (100g = 0,7 szkl.)




    Mleko gotuję z 2/3 częściami cukru ziarenkami laski wanilii. Wrzucam też resztę wanilii aby mieć większy aromat. Potem po zagotowaniu wyjmuję. Żółtka ubijam na jasną masę z pozostałym cukrem.
    Gorące mleko wlewam do żółtek i cały czas mieszam, a następnie ponownie do rondelka i podgrzewam aż zgęstnieje. Uważajcie by się nie zagotowało! jeśli dopuścicie do zagotowania to po się zważy, dlatego lepiej dłużej na niewielkim ogniu niż za szybko. Jak ostygnie to mieszam ze śmietaną a potem chłodzę w lodówce.
    Chłodną masę wlewam do maszyny do lodów i kręcę lody do uzyskania gęstej masy. Jeśli jest zbyt mało zmrożona to wstawiam w plastikowym pojemniku do zamrażarki.
    Lody można zrobić też bez maszyny, po prostu w tym pierwszy etapie zamrażania trzeba lody wyjmować co godzinę z lodówki i mieszać, dzięki temu unikniecie tworzenia się kryształków wody.




Smaki naszego dzieciństwa Z dziećmi i dla dzieci Akcja lodowa 2012

2 komentarze:

  1. Nigdy nie robiłam lodów, muszą być smaczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje pierwsze , ale są rewelacyjne . Polecam zrobić . Nie jest trudno .

      Usuń