Szukaj u Nutinki

Obseratorzy mojego bloga .

niedziela, 1 lipca 2012

Szybka zupa serowa

Bardzo bałam się  . Że jakim cudem mi wyjdzie biały kolor . ? Otwieram serki , a one żółte . Ale okazało się , że wyszło w praniu . : ) Sama nabrała taki kolor . Pietruszka z mojego ogródka . <dumna>


http://przepisnazycie.tvn.pl/kulinarny-blog,szybka-zupa-serowa,399.html


Musicie mieć:

1½ l wody
serki topione typu ementaler  (przepis 800g - u mnie 450)
białą część 1 pora
suszone zioła
2–3 ząbki czosnku
sól lub vegetę
liście laurowe
ziele angielskie
pieprz
oliwę
natkę pietruszki
kilka kromek chleba na grzanki

W garnku zagotować wodę z przyprawami (liście laurowe, pieprz i ziele angielskie). W dużej misce rozdrobnić serki widelcem. Wlać wodę — powoli, bo jest gorąca — i ciągle mieszać. Ma powstać masa dobrze roztarta, którą należy przelać do garnka i postawić na małym ogniu. Wycisnąć do zupy czosnek i zetrzeć na tarce gałkę muszkatołową.


Chleb wrzucić na patelnię (pokrojony w grubą kostkę), na której rozgrzaliśmy oliwę. Zrumienić go, mieszając, i posypać ziołami. Wyłożyć na papierowy ręcznik, żeby odsączyć nadmiar tłuszczu. Aby grzanki dłużej zachowały chrupkość, jeszcze ciepłe posolić.
Do zupy wrzucić pokrojony w cieniutkie plasterki por i jeszcze chwilę gotować. Zupę podawać z grzankami i świeżą natką pietruszki. Sycące!

Mega porcja dla mojego chomika  . Smakowało mu . : )



Przepisy serialowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz